בואו נדבר על "כוכבי" התקשורת. אלה שעובדים ועובדות באמצעי התקשורת, משדרים קבוע, מופיעים תדיר על המסכים היותר גדולים וזוכים עקב כך בדרך כלל למעמד ולפרסום. האם כולם או רובם טאלנטים?! ממש לא. רובם דווקא לא… הסיבה היא שלמרות שהשדרים למיניהם, באקטואליה או בתכניות השונות, זוכים להשתמש באופן שוטף באמצעי הקידום האולטימטיבי- המסך- עדיין לרובם אין תכונות של טאלנטים. הם יכולים לקדם טאלנטים חיצוניים- להזמין פרשנים חיצוניים, אורחים מעניינים, לבקש תגובות משמות מוכרים ומפורסמים- אבל הם עצמם לא כאלה בתחומם. כלומר בעיתונות/תקשורת. הם "אנשי עבודה" ברמה זו או אחרת אבל לא יותר. רק מיעוטם של האנשים המוכרים מהתמונות והמסכים יהפכו לטאלנטים אמיתיים ויזכו עקב כך לא רק להכרה אלא גם בשידרוג שכר. זה יקרה רק למי שיבריקו מעבר לכל האחרים בתחומם, בדיוק כשם שטאלנט אחר יבלוט בתחום אחר, אפור בהרבה. כי גם על המסכים ובסביבתם צריך להיות מיוחד: להיות בעל ידע נרחב, בעל הופעה רהוטה ומרשימה במיוחד, להיות עיתונאי מצוין, טוב יותר מאחרים ובעל מקורות ו"סקופים"- ואולי להתרחב אל מחוץ למסך לפעילות ציבורית מבורכת הזוכה להערכה.
הטאלנטים של התקשורת יזכו עם הזמן לתהודה כפולה. כך למשל, יש פרשנים ויש אמנון אברמוביץ'. לא כולו טלית תכולה אבל שורת הסקופים לאורך השנים, הלשון המיוחדת, השפה המדויקת והציורית , הבקיאות הרבה- ואפילו החזות המיוחדת והבלתי שיגרתית- כל אלה גרמו לכך שהפרשנות שלו תזכה לאפקט יותר מכל כתב/פרשן אחר. לכן הוא גם מרחיב עם השנים את המעורבות שלו אל מחוץ לתפקידו המסוים במערכת שלו- יש שירטנו על כך אבל זו הפריבילגיה של הטאלנט. כשרונו היחודי מאפשר לו למתוח את החבל והגיזרה מעל ומעבר… מכאן גם ייגזר שכרו היותר-גבוה, מכאן ייגזר הביקוש להופעותיו מחוץ למסך והתשלום עליהן. מכאן גם הוא יגרור לא רק הערכה אלא גם ביקורת רציפה וקולנית מצד חלקים מהציבור ומצד מקבלי החלטות… אבל טאלנט ששנוי גם במחלוקת אמור לדעת זאת ולחיות עם זה. מה גם שהביקורת רק מעצימה, בדרכה שלה, את כוחו כטאלנט… בנוסף, גם העובדה שלפחות חלק משומעיו של אברמוביץ יודעים על הצל"ש שלו ועל הדרך ההירואית בה צולק ונכווה בכל גופו, במלחמת יום כיפורים- גם היא תורמת לטאלנטיות שלו ולתפישתו כאיש של ערכים שהם מעבר לרוב מתחריו.